Ford možná zavře továrnu v Evropě

Americký Ford plánuje zavřít jednu ze svých evropských továren. Právě zde využívá 63 % výrobní kapacity. Jeho ztráty však za letošní rok zřejmě přesáhnou 1,1 miliardy dolarů. Očekávalo se dvakrát méně. Dobrá zpráva to tedy není.

Využití výrobní kapacity je ještě nižší než u GM, což řadí Ford na nejnižší příčku mezi všemi výrobci automobilů. Ford, který se brání velkým slevám, se tak svými zisky dostává hluboko pod průměr. Jeho prodeje klesly v červnu o 16 %, zatímco celkový prodej automobilů klesl o 1,7 %. Za první polovinu tohoto roku klesly prodeje Fordu o 10 %.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Díky těmto ztrátám bude muset modrý ovál zavřít alespoň jednu ze svých evropských továren. Poslední továrnu v Evropě zavřel Ford před 10 lety, když zavřel továrnu na Fiesty v Dagenhamu. Mezi hlavní kandidáty patří továrna v Southamptonu (Velká Británie), který vyrábí podvozky pro dodávky Transit a automobilka v Genku (Belgie), která vyrábí Mondeo, S-Max a Galaxy. Britská továrna vyrobila za poslední rok pouze 30.000 vozidel, což je necelá třetina její kapacity, zatímco v Belgii je využíváno 68 % výrobní kapacity.