Ford Kuga míří do Evropy

Již před rokem se model Ford Kuga představil v Americe. V současné době konečně přichází i na evropský trh.

Ford Kuga je další model automobilky s modrým oválem ve znaku, který vznikl v rámci její strategie prodávat na všech trzích stejný vůz. Pokud tedy v USA nyní potkáte nový Ford Escape, zjistíte, že jde o totožné auto.

Z původně hranatého SUV se stal dynamicky vyhlížející vůz. Oproti minulé generaci modelu Kuga jde spíše o evoluci. Každopádně auto vypadá na první pohled agresivně.

Při srovnání s Focusem je zde více prostoru. Stěžovat si nelze ani na povedený sportovní volant. Menu palubního počítače je stále nepřehledné a vyžaduje velkou pozornost, stejně tak titěrná tlačítka multimediálního systému. Křesla vpředu by navíc zasloužila delší sedák a tím lepší oporu stehen.

Ovládání multimediálního systému MyFord Touch, ve srovnání s miniaturní obrazovkou v evropské verzi působí jeho osmipalcový dotykový displej s detailní grafikou jako luxus. Navigace je dokonce vybavena i průvodcem. Nic z toho v Evropě nebude.

Ve voze lze aktivovat elektricky výklopné páté dveře kopnutím nohou pod nárazník. Nechybí ani parkovací asistent, systém pro jízdu v pruzích, adaptivní tempomat nebo zařízení bránící střetu s jiným vozem v městských rychlostech.

Ford Kuga je navíc schopen nabídnout poměrně prostorný interiér. Ve druhé řadě je dostatek prostoru na dvou samostatných a jednom nouzovém sedadlu. Základní objem zavazadelníku je 456 litrů. Ten se dá ještě zvětšovat, pokud ve výbavě dostanete místa v druhé řadě s polohovatelným opěradlem. Po sklopení sedaček je pak k dispozici celkem 1684 litrů.

Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.

Kuga je k nyní k dostání se dvěma motory ve čtyřech výkonnostních variantách s pohonem předních kol, nebo jako AWD, tedy čtyřkolka. Benzin zastupuje jednotka 1.6 EcoBoost s výkonem buď 150 koní nebo 182 koní. Motor 2.0 EcoBoost, který jsme používali v USA, chybí.

Příznivci naftových motorů mají na výběr ze dvou verzí jednotky 2.0 Duratorq TDCi s výkony 140 a 163 koní. Po testech Fordu Escepe jsme čekali, že evropská Kuga bude mít o něco tužší neladění tlumičů. Není tomu tak. SUV je tedy znatelně měkké.

Oba vozy od sebe odlišují jen drobnosti. A samozřejmě cena, která je jako obvykle v USA nižší. Zatímco tam přijde verze s motorem 1.6 EcoBoost a pohonem předních kol doplněná o automat na 25 tisíc dolarů (500 tisíc korun), v Česku stojí s manuální převodvokou 638 390 korun.