Ford C-Max Energi překvapuje svým dojezdem

Na podzim letošního roku plánuje automobilka Ford rozjet prodej modelu C-Max Energi. Ten bude zahájen na severoamerickém trhu. Vůz se představil na lednovém autosalonu v Detroitu jako první plug-in hybrid v nabídce modrého oválu.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Při představení C-Max Energi se pouze spekulovalo o možném dojezdu tohoto modelu a uváděl se údaj okolo 800 km. Nyní Ford zveřejnil oficiální vzdálenosti, které tento plug-in hybrid ujede na jedno nabití baterií a plnou nádrž. V čistě elektrickém režimu má C-Max Energi zvládnout vzdálenost 20 mil (32,2 km). Je to téměř dvakrát tolik než u konkurenční Toyoty Plug-in Hybrid, u niž je v USA uváděn dojezd 11 mil (17,7 km). Celkový dojezd Fordu C-Max Energii je podle oficiálních materiálů 550 mil (885 km) a automobilka uvádí, že na jednu nádrž lze dojet ze Sacramenta do San Diega.

Spotřeba paliva a elektrické energie má představovat ekvivalent k 2,48 litrům benzinu na 100 km v kombinovaném provozu město/dálnice. V přídi Fordu C-Max Energi je uložen zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru s Atkinsonovým cyklem, který spolupracuje s elektromotorem. Hybridní soustava má dosahovat celkového výkonu 136 kW (185 k), maximální točivý moment pak má být 176 Nm. Elektromotor čerpá energii z lithium-iontových baterií uložených v zadní části vozu pod podlahou interiéru. Lithium-iontové baterie jsou podle Fordu účinnější, menší a lehčí než nikl-metal hydridové baterie, používané mnohými hybridními vozy.

Akumulátory lze nabíjet díky zástrčce a kabelu z běžné domácí sítě. Domácí 120V nabíječky lze baterie dobít na 100 % přes noc. Akumulátory ale bude možné nabíjet i pomocí 240V nabíječky. Spolu s oficiálními údaji o dojezdu modelu C-Max Energi zveřejnil Ford i cenu sesterské C-Max Hybrid. Začíná na částce 29.995 amerických dolarů (zhruba 770.000 Kč). Zároveň modrý ovál připomíná, že má ve své nabídce Focus Electric a na podzim zahájí prodej nových modelů Fusion Hybrid a Fusion Energi. U modelů C-Max Hybrid a Fusion Hybrid uvádí Ford předpokládanou spotřebu paliva 5,0 l benzinu na 100 km.